Kontakt oss

Telefon: 23 96 51 45
E-post: info@rollup-kungen.se

Vi er tilgjengelige på hverdager
08.00-14.45.


Sjekk gjerne om ditt spørsmål allerede er besvart under FAQ.

Rollup-Kongens datavernpolicy

Håndtering av opplysninger

Personopplysningene er tilgjengelige for oss som arbeider med kunderelaterte data og markedsføring hos Rollup-Kongen. Videre, kan opplysninger som leveringsadresse og bestilte produktartikler videresendes til leverandørene våre i de tilfellene hvor vi sender fra en ekstern part. Personopplysninger som er relatert til fakturaen sendes videre via økonomiavdelingen vår til Arvato Bertelsmann, som deretter sender ut brevene.

Du har rett til å be om tilgang til, endring og sletting av personopplysninger, samt redusering av personopplysninger og sensitive personopplysninger. For å ha en gyldig bokføring ut ifra gjeldende lover, kan ikke alltid enkelte opplysninger fjernes.

Endring eller sletting av personopplysninger

Hvis du tidligere har gitt oss samtykke til å samle inn og lagre personopplysningene dine, har du rett til å kontakte oss for å tilbakekalle dette.

Du kan gjerne kontakte oss på e-post hvis du har forespørsler om dine personopplysninger. I så fall vil vi gjerne at du kontakter oss fra den e-postadressen som du har brukt når du har vært i kontakt med oss tidligere. Alternativt, trenger vi av sikkerhetsårsaker i forbindelse med identiteten din, at du kan identifisere deg på en annen måte.

Vær obs på at du alltid har rett til å klage til Datatilsynet dersom du mener at vi ikke overholder bestemmelsene med håndteringen av personopplysninger, men vi setter selvsagt pris på om du først kontakter oss slik at vi har mulighet til å forbedre oss.

Handlingsplan

Dersom vi mistenker at noe har skjedd i forbindelse med personopplysninger, for eksempel et hackerangrep på en database, vil Datatilsynet bli varslet innen 72 timer med følgende informasjon:

  • Hvilke opplysninger det gjelder
  • Antallet personer som er påvirket
  • Potensielle konsekvenser
  • Utførte tiltak, og planlagte tiltak

Dersom hendelsen kan føre til at personer utsettes for alvorlig risiko, som for eksempel identitetstyveri, bedrageri eller diskriminering, vil de involverte bli informert. Hvis vi ikke anser at en slik risiko forekommer, behandler vi hver sak individuelt og kommer til en konklusjon om hvorvidt den involverte skal bli informert og i så fall hvilken metode som skal brukes. Alle hendelser som er knyttet til personopplysninger vil dokumenteres.

Håndtering av personopplysninger i forbindelse med prisavslag, avtaler, kundemøter og bestillinger Personopplysninger og relatert informasjon som kan samles inn ved prisavslag, avtaler, kundemøter og bestillinger:

  • Fornavn
  • Etternavn
  • Navn på bedrift
  • Bedriftens adresse
  • Fakturaadresse
  • Leveringsadresse(r)
  • Telefonnummer
  • E-post
  • Organisasjonsnummer
  • Personnummer for kunder med enkeltpersonforetak
  • Trykkfiler

Personopplysninger og relatert informasjon om ordre eller prisavslag lagres i økonomisystemet vårt. Formålet med dette er å følge bokføringsloven og for å opprettholde et forretningssamarbeid mellom kunden og Rollup-Kongen. Personopplysninger i forbindelse med bestillinger i økonomisystemet vårt lagres i minst 7 år, ut ifra bokføringsloven./

Besøkende på hjemmesiden er i enkelte tilfeller med i et internettbasert CRM-system. Formålet med dette er å kunne gjennomføre nyhetsbrevutsendelser og tilpassede tilbud. Informasjonen i dette systemet lagres på servere i Polen og lagres i opp til ett år etter avsluttet kunderelasjon. En reduksjon av personopplysningene i dette systemet gjennomføres en gang i året for å fjerne inaktive besøkende/kunder.

Hvis du har opprettet en konto på hjemmesiden eller lagt inn en ordre på hjemmesiden vår, er du i databasen til hjemmesiden. Her lagres de opplysningene som du selv har valgt å fylle ut på hjemmesiden, og disse opplysningene lagres på ubestemt tid for å kunne gjøre fremtidige bestillinger lettere.

I forbindelse med gjeldende GDPR vil vi fremover skaffe samtykke fra nye kunder som ønsker nyhetsbrev, men dette vil ikke ha tilbakevirkende kraft. Slik kan tidligere kunder motta nyhetsbrev uten at vi har fått spesifikt samtykke. Dette fordi vi anser at det har vært en eksisterende kunderelasjon og at brukeren tidligere ikke har valgt å melde seg av nyhetsbrevene. Det er alltid en link nederst i nyhetsbrevene våre for de som ønsker å melde seg av nyhetsbrevene våre. Opplysningene for en ordre samles primært inn via skjemaet som brukeren selv fyller ut på kasse-siden, men kan også skje via e-post, skjema på hjemmesiden eller i enkelte tilfeller over telefon.

Leverandører

Personopplysninger knyttet til leverandører lagres i økonomisystemet vårt i forbindelse med å kunne opprettholde et forretningsforhold mellom leverandøren og Rollup-Kongen. Informasjonen brukes for å kunne kommunisere med leverandøren og består hovedsakelig av bestillinger og priser. Informasjonen lagres så lenge vi anser at vi har en kunderelasjon eller til en kontrakt er utløpt. Personopplysninger og relatert informasjon som vi lagrer i forbindelse med leverandører:

  • Fornavn
  • Etternavn
  • Telefonnummer
  • Navn på bedrift
  • Bedriftens adresse
  • E-post
  • Hjemmeside
  • Organisasjonsnummer
  • Bankgiro/PlusGiro

Informasjonskapsler (cookies)

Vi bruker Google Analytics. Det er et statistikkverktøy som brukes for å analysere hvordan besøkerne våre bruker siden. Dette innebærer at informasjon om hvilke sider du besøker, antall klikk og liknende informasjon samles inn. IP-adresse og personlig informasjon anonymiseres automatisk av Google for at brukere ikke skal kunne identifiseres.

Chatteprogrammet vårt kommer fra en ekstern part som heter Live Chat, som lagrer cookies for å holde orden på aktive samtaler og relevant informasjon.

Trustpilot er en plattform for å lese og skrive anmeldelser, som brukes på hjemmesiden for å vise brukernes anmeldelser. Programvaren bruker informasjonskapsler automatisk, men har ingen direkte formål for oss, ettersom vi ikke bruker tilleggstjenester som annonser eller kobling til sosiale medier. Salesmanago lagrer informasjonskapsler for å lagre og analysere kjøpsatferd på et individuelt nivå. Formålet med dette er at vi skal kunne tilpasse tilbud og annonser slik at de passer nettopp deg. Dette skjer kun med tidligere kunder, som f.eks. ved et tidligere kjøp eller registrering av nyhetsbrev. Etter 25 mai 2018, vil vi kreve aktiv godkjenning fra alle nye brukere som legges til i dette systemet. Hvis innstillingene på nettleseren din er innstilt til å tillate informasjonskapsler, tolker vi det som at du samtykker til at vi kan plassere informasjonskapsler på datamaskinen din. Du kan selv endre dette ved å ikke tillate informasjonskapsler i nettleseren.