Kontakt oss

Telefon: 23 96 51 45
E-post: info@rollup-kungen.se

Vi er tilgjengelige på hverdager
08.00-14.45.


Sjekk gjerne om ditt spørsmål allerede er besvart under FAQ.

Generell informasjon

Generelle salgsbetingelser og prisliste for Rollup-Kungen.no gjelder fra og med oppgitt dato og erstatter tidligere publiserte salgsbetingelser på Rollup-Kungen.no. Varene som presenteres gjennom Rollup-Kungen.no utgjør det ordinære sortimentet hos Rollup-Kungen.no. Ved eventuelle avvik mellom betingelser, produktinformasjon eller priser oppgitt på Rollup-Kungen.no og i øvrige publikasjoner, så har hjemmesiden fortrinnsrett.


Pris og betaling

Prisene på Rollup-Kungen.no oppdateres i sanntid. Merverdiavgift og frakt kommer i tillegg. Prisene er oppgitt i norske kroner og forutsetter at ordren legges inn via nettbutikk, og at originalen i korrekt format kommer oss i hende i forbindelse med bestillingen. Eventuell ekstra behandling av filer, som f.eks. korrigeringer og endringer, debiteres i henhold til gjeldende prisliste. Rollup-Kungen.no forbeholder seg retten til å endre annonserte priser uten videre forvarsel. Vi reserverer oss mot eventuelle trykk- og skrivefeil. Ved prisjusteringer på opprettet bestilling vil du alltid informeres om dette, og du vil da ha full rett til å endre på eller annullere bestillingen din. Salg skjer til bedrifter, foreninger og organisasjoner mot faktura som forfaller til betaling tretti (30) dager fra fakturadato.


Walley Checkout

I samarbeid med Walley tilbyr vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de viktigste betalingsmåtene i en og samme løsning - velg mellom Vipps, kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsalternativene kan variere over tid). Du bestemmer selv hvilken betalingsmåte du ønsker å benytte i kassen, før du bekrefter kjøpet.

Faktura eller delbetaling innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se my.walley.no.

my.walley.no kan du se alle fakturaene dine fra Walley.

Alminnelige villkår for faktura og kontokredit: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_NO.pdf
Standard europeisk brukerkreditinformasjon: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_NO.pdf


Forsendelseskostnad

Fraktkostnaden beregnes automatisk på betalingssiden og er basert på bestillingsverdien og valgt leveringsmetode. Ekstra kostnad kan komme i tillegg for dellevering eller hvis kunden i ettertid velger å sende til flere adresser.

For bestillinger med flere leveringsadresser anbefaler vi at du kontakter oss for å få et tilbud på en tilpasset transportløsning. For leveranser utenfor Norge påløper fraktkostnader i henhold til transportørens prisliste. For å få informasjon om den faktiske fraktkostnaden for leveranser utenfor Sverige, vennligst kontakt oss.


Hvis rederiet ikke kan levere forsendelsen


Enterprise-pakke

Med denne metoden blir forsendelsen levert direkte til bedriftsadressen. Dette forutsetter at bedriften er tydelig merket, bemannet i kontortid (07:00 - 17:00), ikke er lokalisert på privat adresse og at det er noen på stedet for å signere og motta forsendelsen.

Hvis en forsendelse ikke kunne leveres, gjør fraktselskapet opptil tre forsøk på å kontakte kunden. Dersom rederiet ikke lykkes med å kontakte kunden, vil vi bli varslet om dette og igjen kontakte kunden. Dersom kunden ikke har oppfylt vilkårene for leveringsmåten, for eksempel ikke være tilstede ved leveringstidspunktet, tilkommer en tilleggskostnad for ny levering.

Hvis forsendelsen forblir uløst, vil forsendelsen bli returnert etter 15 kalenderdager.

Proxy-pakke

Med denne leveringsmetoden blir forsendelsen levert til nærmeste agent basert på postnummeret ditt. DB Schenker brukes primært, men andre transportører kan også benyttes ved behov.

Hvis forsendelsen ikke blir hentet innen den angitte tidsrammen, vil pakken bli returnert.

Retur av overføring

Hvis forsendelsen returneres til oss, medfører det ekstra kostnader. Transportselskapet belaster oss for returfrakten og eventuell lagerleie. Det er også en kostnad å frakte forsendelsen på nytt. Ekstra kostnader som påløper ovenfor vil bli belastet kunden.

Vi lagrer returnerte forsendelser i tre måneder, hvoretter varene blir kastet.


Risiko for varen

Risikoen for varen overføres til kjøperen når varen er overlevert til transportør.


Garanti

Rollup-Kungen.no har funksjonsgaranti på bestilte produkter. Garanti på trykkvalitet begrenser seg imidlertid til å tilsvare originalene innsendt av kunden.


Filer

Rollup-Kungen.no står ikke ansvarlig for kundenes filer eller annet grafisk materiale. Vår policy er imidlertid at alle filer arkiveres på vår server i minst ett år for ev. gjentagende ordre.


Reklamasjon

Ved eventuelle feil på en vare (angående transportskade, se under) må kunden reklamere til Rollup-Kungen.no omgående, og senest 30 dager etter fakturadato, samt returnere varen på forespørsel. Kunden skal kontrollere alle varer ved ankomst for å bekrefte at de er feilfrie. Ved reklamasjon etter 30 dager forbeholder Rollup-Kungen.no seg retten til å avgjøre om feilen skal rettes opp.

Ved reklamasjon skal kunden kontakte vår kundeservice via vår hjemmeside på https://rollup-kungen.no, og fylle ut et elektronisk reklamasjonsskjema. Basert på informasjonen kunden oppgir i reklamasjonsskjemaet så vil vår kvalitetsavdeling, vanligvis innen 8 arbeidstimer, kontakte kunden med informasjon om vurdert håndtering av reklamasjonen.

Transportskade skal senest på leveransens ankomstdag rapporteres direkte til Schenker, alternativt til Rollup-Kungen.no via vårt elektroniske reklamasjonsskjema. Rollup-Kungen.no kan tilby seg å videreformidle din rapport om transportskade til Schenker, men Rollup-Kungen.no har utover dette ikke noe erstatningsansvar ved transportskade, jf. gjeldende leveringsbetingelser. (Se lenken over for utførlig informasjon.)


Ansvar for feil

Foreligger det feil som Rollup-Kungen.no har ansvaret for, påtar Rollup-Kungen.no seg etter eget valg å rette opp feilen gjennom reparasjon eller ny vare, eller ved å tilbakebetale kjøpesummen helt eller delvis. Rollup-Kungen.no sitt ansvar som følge av feil på vare er begrenset til det som oppgis i disse generelle salgsbetingelsene. Rollup-Kungen.no har således ikke noe direkte eller indirekte ansvar for situasjoner som oppstår som følge av – men ikke begrenset til – inkompatibilitet, leveringsforsinkelser, skadebringende egenskaper i varene, produktansvar, uteblitt fortjeneste, driftsavbrudd, tap av informasjon, merarbeid eller annen økonomisk skade.


Angrerett

I henhold til distansesalgsforbundet har Du som forbruker (gjelder ikke bedrift) rett til å fratre avtalen ved å gi oss beskjed om dette innen 14 dager fra dagen Du mottok produktet på. For at Du skal kunne benytte deg av angreretten, må Du returnere varen i uskadd stand og i originalemballasjen. Når Du benytter deg av angreretten må Du selv stå for returfraktkostnadene. Hvis du som bedrift ønsker å reklamere på et kjøp, finner du en lenke lengst nede på hjemmesiden der du kan fylle ut et reklamasjonsskjema 


Andre betingelser

Utover salgsbetingelsene som er oppgitt over, gjelder kjøpsloven.