Kontakt oss

Telefon: +46 45 45 85 550
E-post: info@rollup-kungen.se

Vi er tilgjengelige på hverdager
07.00-16.00 (fre 15.00).


Sjekk gjerne om ditt spørsmål allerede er besvart under FAQ.

Generell informasjon
Generelle salgsbetingelser og prisliste for Rollup-Kongen.no gjelder fra og med oppgitt dato og erstatter tidligere publiserte salgsbetingelser på Rollup-Kongen.no. Varene som presenteres gjennom Rollup-Kongen.no utgjør det ordinære sortimentet hos Rollup-Kongen.no. Ved eventuelle avvik mellom betingelser, produktinformasjon eller priser oppgitt på Rollup-Kongen.no og i øvrige publikasjoner, så har hjemmesiden fortrinnsrett.


Pris og betaling
Prisene på Rollup-Kongen.no oppdateres i sanntid. Merverdiavgift og frakt kommer i tillegg. Prisene er oppgitt i norske kroner og forutsetter at ordren legges inn via nettbutikk, og at originalen i korrekt format kommer oss i hende i forbindelse med bestillingen. Eventuell ekstra behandling av filer, som f.eks. korrigeringer og endringer, debiteres i henhold til gjeldende prisliste. Rollup-Kongen.no forbeholder seg retten til å endre annonserte priser uten videre forvarsel.
Vi reserverer oss mot eventuelle trykk- og skrivefeil. Ved prisjusteringer på opprettet bestilling vil du alltid informeres om dette, og du vil da ha full rett til å endre på eller annullere bestillingen din. Salg skjer til bedrifter, foreninger og organisasjoner mot faktura som forfaller til betaling tretti (30) dager fra fakturadato. Ved salg mot faktura utføres en kredittvurdering. Ved ikke godkjent kredittvurdering er det forskuddsbetaling som gjelder. Ved forsinket betaling vil du motta en betalingspåminnelse, der et påminnelsesgebyr på 60 kr. Vil tilkomme. Du må også betale utsettelsesrente på 2 % per måned fra fakturaens forfallsdato. Ved uteblitt betaling vil saken sendes til inkasso, og da vil et inkassogebyr på 180 kr tilkomme.


Fraktkostnad: 350 kr per leveringssted.

Ved større bestillinger med mange leveringsadresser ber vi deg kontakte oss for tilbud på en tilpasset transportløsning. For leveringer utenfor Norge debiteres frakt i henhold til prisliste uansett bestillingsverdi. Kontakt oss for å få informasjon om faktisk fraktkostnad for leveringer utenfor Norge.


Levering – Leveringsbetingelser
Målet vårt er at ordinære bestillinger sendes innen 4 virkedager etter at vi har godkjent bestillingen. Umiddelbart etter bestilling vil nettbutikken automatisk generere en ordrebekreftelse, som sendes til kunden via e-post for å informere om at bestillingen er korrekt og mottatt av oss. Innen 24 timer etter godkjent ordre vil det bli sendt en formell bestillingskvittering til kunden via e-post. Denne vil inneholde leveringsdato (datoen da varene sendes fra vår fabrikk) og totalpris.


Rollup-Kongen.no benytter DB Schenker og i visse tilfeller Postens bedriftspakke for levering. Til bedrifter leveres varene rett til leveringsadressen. Varene leveres til kunden i henhold til Schenkers tidtabell, normalt innen 1-3 dager etter levering fra vår fabrikk. Schenkers tidtabell finnes på https://www.dbschenker.com/no-no/, der du kan se hvilke leveringstider som gjelder for nettopp ditt område. Schenker gjør vanligvis ett forsøk på å kjøre ut varene, utkjøringen skjer da mellom 08:00 og16:00 på hverdager. Finnes det ingen på plass, leveres varene til nærmeste Schenker-terminal for avhenting. Ny utkjøring kan bestilles via Schenker mot en ekstra kostnad i henhold til Schenkers prisliste. Til privatpersoner og foreninger, samt dersom bedriftens leveringsadresse er en postboks, som har et boks-postnummer eller ikke er bemannet under normal dagarbeidstid leveres varen med Schenker Privpak til Schenkers utleveringssted, utkjøring inngår ikke i denne tjenesten. For Privpak kan utkjøring heller ikke bestilles.

Mot et pristillegg får du muligheten til å bestille Prioritert håndtering og Priohåndtering + ekspressfrakt, og gjøres i forbindelse med at ordren legges i vår e-shop. Prioritert håndtering samt Priohåndtering + ekspressfrakt gjeller kun på utvalgte produkter der de finnes som relaterte produkter. Prioritert håndtering innebærer at order, innkommet og godkjent av oss før kl. 14.00 på en helgfri hverdag, sendes fra oss med normal transport senest nestkommende arbeidsdag. Velger man Priohåndtering + ekspressfrakt så sender vi varene med Schenkers ekspresstjeneste Top10/Express. Top10/Express innebærer at levering skjer til kunden før kl. 10.00 den første arbeidsdagen etter at pakken har blitt sendt fra vår fabrikk, i det tilfelle mottakeradressen ligger på et sted som kan nås av Express. Steder som kan nås med Express er markerte i tidtabellen på Schenkers nettsted https://www.dbschenker.com/no-no/.

Merk at vi aldri kan garantere når varene er fremme hos kunden, vi sender kun varene fra oss innen oppgitt tidsfrist.

Rollup-Kongen.no følger leveringsbetingelsene FCA Karlshamn i henhold til Incoterms 2000. Dette innebærer at kunden overtar det formelle ansvaret for transporten etter at Rollup-Kongen.no har lastet varene over på fraktførerens bil. Eventuelle reklamasjoner med hensyn til fraktskader eller manglende varer skal derfor stilles av kunden direkte til fraktføreren. Mer informasjon om leveringsbetingelser og ansvarsfordeling kan du lese om på lenkene nedenfor.



Lenke til ansvarsfordeling
Lenke til leveringsbetingelser 

Når varene leveres fra vår fabrikk vil kunden motta et leveringsvarsel per e-post. I dette leveringsvarselet finnes det informasjon som gjør det mulig for kunden å følge og spore varene sine frem til levering hos kunden.


Risiko for varen
Risikoen for varen overføres til kjøperen når varen er overlevert til transportør.


Garanti

Rollup-Kongen.no har funksjonsgaranti på bestilte produkter. Garanti på trykkvalitet begrenser seg imidlertid til å tilsvare originalene innsendt av kunden.


Filer

Rollup-Kongen.no står ikke ansvarlig for kundenes filer eller annet grafisk materiale. Vår policy er imidlertid at alle filer arkiveres på vår server i minst ett år for ev. gjentagende ordre.


Reklamasjon

Ved eventuelle feil på en vare (angående transportskade, se under) må kunden reklamere til Rollup-Kongen.no omgående, og senest 30 dager etter fakturadato, samt returnere varen på forespørsel. Kunden skal kontrollere alle varer ved ankomst for å bekrefte at de er feilfrie. Ved reklamasjon etter 30 dager forbeholder Rollup-Kongen.no seg retten til å avgjøre om feilen skal rettes opp.

Ved reklamasjon skal kunden kontakte vår kundeservice via vår hjemmeside på www.rollup-kongen.no, og fylle ut et elektronisk reklamasjonsskjema. Basert på informasjonen kunden oppgir i reklamasjonsskjemaet så vil vår kvalitetsavdeling, vanligvis innen 8 arbeidstimer, kontakte kunden med informasjon om vurdert håndtering av reklamasjonen.

Transportskade skal senest på leveransens ankomstdag rapporteres direkte til Schenker, alternativt til Rollup-Kongen.no via vårt elektroniske reklamasjonsskjema. Rollup-Kongen.no kan tilby seg å videreformidle din rapport om transportskade til Schenker, men Rollup-Kongen.no har utover dette ikke noe erstatningsansvar ved transportskade, jf. gjeldende leveringsbetingelser. (Se lenken over for utførlig informasjon.)


Ansvar for feil

Foreligger det feil som Rollup-Kongen.no har ansvaret for, påtar Rollup-Kongen.no seg etter eget valg å rette opp feilen gjennom reparasjon eller ny vare, eller ved å tilbakebetale kjøpesummen helt eller delvis. Rollup-Kongen.no sitt ansvar som følge av feil på vare er begrenset til det som oppgis i disse generelle salgsbetingelsene. Rollup-Kongen.no har således ikke noe direkte eller indirekte ansvar for situasjoner som oppstår som følge av – men ikke begrenset til – inkompatibilitet, leveringsforsinkelser, skadebringende egenskaper i varene, produktansvar, uteblitt fortjeneste, driftsavbrudd, tap av informasjon, merarbeid eller annen økonomisk skade.


Samarbeid med arvato bertelsmann

Vi tilbyr betalingsløsningen AfterPay i samabeid med arvato Finance AB. Betalingsfristen er på 30 dager, og ved fakturabetaling tilkommer ikke noen avgift. For å kunne bestille mot faktura må Du ha fylt 18 år og være folkeregistrert i Sverige, og godkjennes i kredittvurderingen som gjennomføres når du legger inn bestillingen din. Fakturaen sendes separat. Ved forsinket betaling vil du motta en betalingspåminnelse, der et påminnelsesgebyr på 60 kr. vil tilkomme. Du må også betale utsettelsesrente på 2% per måned fra fakturaens forfallsdato. Ved uteblitt betaling vil saken sendes til inkasso, og da vil et inkassogebyr på 180 kr tilkomme.


arvato Finance AB behandler kundens personopplysninger i overensstemmelse med personopplysningsloven. Opplysninger vil samles inn og behandles med hensikt å gjennomføre bestillingen, identifisere kunden, gjennomføre kredittvurdering og til statistikk. Ved å velge betaling mot faktura eller AfterPay Konto/delbetaling gir kunden arvato Finance AB rett til å gjennomføre identifikasjons- og kredittvurdering via eksterne og interne databaser. 
Vilkår og informasjon om konto/delbetaling


Angrerett

I henhold til distansesalgsforbundet har Du som forbruker (gjelder ikke bedrift) rett til å fratre avtalen ved å gi oss beskjed om dette innen 14 dager fra dagen Du mottok produktet på. For at Du skal kunne benytte deg av angreretten, må Du returnere varen i uskadd stand og i originalemballasjen. Når Du benytter deg av angreretten må Du selv stå for returfraktkostnadene. Hvis du som bedrift ønsker å reklamere på et kjøp, finner du en lenke lengst nede på hjemmesiden der du kan fylle ut et reklamasjonsskjema 


Andre betingelser

Utover salgsbetingelsene som er oppgitt over, gjelder kjøpsloven.